Торгово-розважальний центр

Сьогодні спробуємо розглянути що таке торгово-розважальний центр, який стан у Кам’янці-Подільському, чим вони цікаві для міста та яка ситуації з ними в цілому по країні та недалекому зарубіжжі.

Отож торгово-розважальний центр це група різнорідних торгових підприємств, зосереджених в одному місці і керованих як єдиний, цілісний об’єкт та функціонують разом. Торговий центр здатний обслуговувати цілу торгову зону всіма необхідними видами товарів масового попиту та в якому окрім магазинів можуть знаходитися також кафе, бари, казино, кінотеатр, спортивні комплекси. льодові майданчики, зали різних видів спору, ігрові зони для дітей. Як правило, комплекс обладнаний ескалаторами, забезпечений безкоштовним парковкуванням для особистого транспорту покупців, розташований поблизу великих транспортних артерій міста та зупинок громадського транспорту.

Наразі найбільшим у світі ТРЦ є “Мол ов Арабія” в Дубаях ОАЄ.

Торгово-розважальний центр
Найбільший у світі ТРЦ “Мол ов Арабія”

Що ж можна сказати про ситуацію з торгово-розважальними центрами в місті Кам’янець-Подільський?

По факту їх немає. Є декілька менших ТЦ за масштабом, які можна віднести по класифікації як: малі з повсякденно-товарною домінантою (5-20 тисяч м2). Це ТЦ Ювілейни та ТЦ на вулиці Першотравнева. Також у Кам’янці-Подільському є спеціалізований торговий центр “Епіцентр” площа якого складає: 11 010 м2, але він не є багатофункціональним.

Торгово-розважальний центр
ТЦ на вулиці Першотравнева

У місті Кам’янець-Подільський було декілька спроб побудувати повноцінний торгово-розважальний центр. Так на території стадіону ім. Г. Тонкочеєва мали звести торгово-розважальний центр. Який мав би три поверхи, загальну площу – 10 300 м2 та був би найбільшим у місті. В склад торгово-розважального комплексу мали входили: супермаркет продовольчих товарів, магазини одягу, взуття, подарункового асортименту, косметики, парфумерії, дитячих та спортивних товарів, а також заклади громадського харчування, інтернет-кафе, ковзанка 15х30 метрів, кінотеатр на 2 зали, більярдний зал,  боулінг на 12 доріжок.

Торгово-розважальний центр
Проект торгово-розважального комплексу за адресою проспект Грушевського, 27/29

Але фірма що мала збудувати ТРЦ спіткала криза і об’єкт довгі роки перебував у замороженому стані, поки цього року депутати міської ради надали дозвіл на розроблення проекту землеустрою за адресою проспект Грушевського, 27/29 новому власнику ТзОВ “Перлина Поділля”, який планує збудувати на даній ділянці кілька багатоквартирних будинків, зараз уже пішов процес демонтажу конструкцій довгобуду.

Ще один торгово-розважальний центр мав з’явитись в межах вулиць Хмельницьке шосе, Руслана Коношенка та проспекту Грушевського. Але будівельні роботи були зупинені, договір про оренду розірваний з фірмою, що мала звести комплекс, через не сплату оренди. Цього року частину ділянки зі сторони проспекту Грушевського передали іншій фірмі та збудували там АЗС.

Торгово-розважальний центр
Межі де планувалось збудувати торгово-розважальний центр в межах вулиць Хмельницьке шосе, Руслана Коношенка та проспекту Грушевського

Інша спроба відкрити торгово-розважальний центр у місті була реконструкція будівлі заводу на вулиці Хмельницьке шосе. Така реконструкція притаманна для того періоду часу під торгові центри по країні. Але запуск так і не відбувся, а фірма що реалізовувала проект збанкрутувала.

Торгово-розважальний центр
Реконструйована будівля під торговий комплекс на вулиці Хмельницьке шосе

Підсумовуючи для потенційних інвесторів у комерційну нерухомість міста, на-жаль поки немає навіть повноцінного проекту чи концепції на значний торгово-розважальний центр, який би включав у себе декілька складових. Наразі цікавими об’єктами, що будуються місті та в яких є значні комерційні приміщення на перших двох поверхах. Які умовно можна віднести до багатофункціональних житлових комплексів є в ЖК по вул. Уральській і ЖК по просп. Грушевського 50.

Які ж переваги мають торговельно-розважальні центри, можливо їх і не потрібно.

Нині переважна більшість жителів міста для походу за покупками обирають вихідний день. Зазвичай, беруть із собою дітей, онуків. Тож місця де, можна не лише придбати необхідні продукти, одяг та інші речі, а й перепочити, перекусити, розважитися стають досить популярними. Саме компактність та великий спектр послуг у поєднані з дозвіллям дають перевагу ТРЦ. Також торговельно-розважальні центри мають перевагу перед ринками, які мають відходити в минуле. Люди потребують вищої якості обслуговування. Коли вам капає на голову — неможливо ні роздивитися річ, ні її приміряти. І власники ринків це усвідомлюють, саме тому переобладнуються торгові місця за сучасними стандартами, але все-рівно комфорт і вища якість обслуговування за ТРЦ.

Ситуація з ТРЦ в Україні має свої особливості.

Переважна більшість обласних центрів мають якісні ТРЦ. Наприклад обласному центрі місті Хмельницькому є ТРЦ “Оазис”, ТРЦ Woodmall чи ТРЦ “Квартал”. А місті Чернівці ТРЦ “Боянівка”. Найкращий показник на душу населення в країні, який найближчий до показників європейських міст має Київ. Столиця також лідирує за кількістю сучасних та масштабних торгово-розважальних центрів. У списку найбільших торгово-розважальних центрів на території України, перші чотири місця займають саме столичні.

    1. “Lavina Mall” Київ рік 2016 площа 170 280 м² більше 500 магазинів.
    2. “Dream Town” Київ рік 2009 площа 167 000 м² більше 400 магазинів.
    3. “Ocean Plaza” Київ рік 2012 площа 165 000 м² більше 420 магазинів.
    4. “SkyMall” Київ рік 2010 площа 159 000 м² більше 260 магазинів.
Торгово-розважальний центр
ТРЦ “Lavina Mall” Київ

Так концепція Lavina Mall передбачає створення ТРЦ суперрегіонального масштабу, здатного запропонувати найбільший вибір брендів і залучити відвідувачів з усієї України.

Ситуація ж у районних центрах та невеликих містах від 50 тисяч до 200 тисяч населення України має інші справи, більшості з них відсутні такі ТРЦ. Причин на таку ситуацію декілька:

  • економічна ситуація в країні та низька купівельна спроможність населення у таких малих містах ( сусідні за розміром міста Польщі та Румунії мають якісні ТРЦ).
  • відсутність іноземних інвестицій через корупцію та недосконале верховенство права.
  • культура купівлі населення малих міст орієнтована на базари та ринки.
  • не розвивається мережива система ТРЦ країні.

Ситуація в країнах недалекого зарубіжжя.

Польщі та Румунії які успішно провели реформу децентралізації та антикорупційних органів. Невеликих містах мають великі сучасні торгово-розважальні центри. Так до прикладу місто П’ятра-Нямц у повіті Нямц в Румунії, яке також просуває себе як туристичне та має населення близько 108 тисяч, що спів-мірно з містом Кам’янець-Подільський. У 2015 році було розпочато будівництво ТРЦ на території колишнього заводу.

Торгово-розважальний центр
Територія колишнього заводу на якій буде зведено ТРЦ місті П’ятра-Нямц Румунія у 2014 році
Торгово-розважальний центр
Фото 2016 році ТРЦ місті П’ятра-Нямц Румунія на території колишнього заводу

ТРЦ “Shopping City Piatra Neamt” у місті П’ятра-Нямц Румунія в склад якого входить: супермаркет продовольчих товарів, магазини одягу, взуття, косметики, парфумерії, дитячих та спортивних товарів, заклади громадського харчування, кінотеатр, розважальна частина.

Торгово-розважальний центр
ТРЦ місті П’ятра-Нямц Румунія
Торгово-розважальний центр
Схема ТРЦ місті П’ятра-Нямц Румунія

Як висновок якісний торгово-розважальний центр приваблює великі відомі торговельні бренди та підвищує обслуговування місті. Такі торговельно-розважальні комплекси можуть ставати зразками зосередження сучасної масової культури в місті.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

48689768