Рейтинг топ 5- доріг, які ще мали з’явитись у місті 10 років тому.

Дороги і тротуари для любого кам’янчанина досить болісна тема. І в перед виборчих програмах на мера міста, хотілось, щоб кожний з майбутніх кандидатів, описав, як саме він збриється вирішувати це питання. А не як прийнято перелічити і сказати, що зроблю, а коли виберуть, усе забути.

Пам’ятається був у міста такий мер Нестерук Анатолій Макарович, зараз заступник Хмельницького міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, у нього була ідея придбати комбайн, що переробляє старий асфальт, та кладе з домішуванням певних елементів по новому. Це забезпечувало б економію на ремонт і давало змогу зробити їх більше по місту.

За останні десять років на моїй пам’яті не було зроблено жодної великої нової повноцінної дороги, яка б покращила транспортне становище в місті. Говориться саме за нову, тобто ту на якій не було твердого покриття, або ж воно було в дуже жалюгідному стані і лише рахувалось, що є, а насправді там була ґрунтовка. Так були ремонти ділянок так званої «об’їзної» у місті, також було перестелені певні ділянки полотна центральних вулиць міста, десь було поновлено чи взагалі покладено нові шари покриття у приватних секторах міста, або на дорогах, що не мають на даний час великого трафіку руху чи наприклад завершено ремонт вулиці Чехова. Але загальної картини то все не змінює, тобто нових доріг, де раніше їх не було не з’явилось, а ось кількість транспорту на вулицях міста зростає щороку.

Перед виборами Парламент у 2019 році, почали робити ремонт вулиць Черняхівського та Космонавтів за рахунок субвенції з Державного бюджету, здавалось це будуть перші нові за довгі роки вулиці, котрими можна буде з комфортом проїхати на автомобілі. Але роботи були зроблені на дуже малій ділянці, а після виборів фінансування припинено.

Мешканці міста також намагаються стимулювати владу покращувати транспортне становище. Так було подано декілька петицій від мешканців вулиць, аби на їх вулицях з’явилось тверде покриття. Жителі вулиці Смірнова зуміли зібрати потрібну кількість голосів, було зроблено проєктно-кошторисну документацію, де на ремонт 4 км. дороги зі тротуаром потрібно було 8 млн. гривень, влада заявила, що таких грошей місто немає і ситуація залишається без змін.

Тоді як на жаль транспортна ситуація навпаки ускладнюється, деякі вулиці не були заплановані на таку кількість авто, в інших районах зводять нові житлові комплекси, що збільшує навантаження на наявні шляхи. В сукупності не вистачає кільцевих розв’язок, було заявлено про побудову 5 таких, але реалізовано лише декілька, наприклад на перетині проспект Грушевського та вулиці Північної, хоча зараз дуже актуально побудувати таке кільце біля «Бастіону». Не вистачає місту естакад та мостів для перетину залізничних колій та річок.

Нижче буде представлено рейтинг доріг, які на думку редакції слід було зробити, ще років 10 тому, але реалізація хоч декількох у найближчі роки, має суттєво покращити транспортне сполучення у місті. Наданий час там є лише напрямки, але якісного твердого покриття немає, тому ними користуються лише відчайдушні водії.

Перше місце

Малюнок під номером один
Малюнок під номером один

Ця вулиця точніше напрямок знаходиться перед залізничним переїздом між вулицями Князів Коріатовичів на селищі Жовтневому та вулицею Вокзальна у воєнному містечку, вона пролягає дугою біля залізничної колії та з’єднує вище згадані вулиці, ні на якій карті немає позначить, яка у неї назва, тому є припущення, що в неї взагалі немає найменування, що є гарним приводом назвати її на честь якогось українського діяча.

Асфальтування чи брукування даного напрямку в першу чергу розвантажить вулицю Князів Коріатовичів в районі ринку та залізничного переїзду, так як направить частину трафіку авто до вулиці Вокзальна та далі під міст і на вулицю Привокзальну. Це також має зменшити кількість трафіку на вулиці Привокзальна біля ринку. В ідеалі з’їзди та заїзди слід зробити на цю вулицю у вигляді кільцевого руху, як це зображено на малюнку під номером один (червоні кола).

Другим важливим елементом цієї частини міста в транспортному плані, є повне асфальтування чи брукування провулку Князів Коріатовичів. На даний час у новозбудованому районі Нова Будов даний провулок заасфальтований на території житлового комплексу, далі грантове покриття. Через збільшення жителів за рахунок нових будинків, даний провулок приймає значну кількістю автомобілів та навантаження, а тому має буди в пріоритеті. У моєму баченні цей провулок слід по-перше назвати вулицею, бо це вже не є провулком, по друге прокласти його біля будинку за адресою вулиця Вокзальна 99, аби не перевантажувати теоретичне кільце на вулиці Вокзальна біля мосту, як це зображено на малюнку під номером один (червоне коло).

Друге місце

Малюнок під номером два
Малюнок під номером два

Асфальтування чи брукування вулиці Космонавтів від вулиці 30 років Перемоги, а ж до вулиці Хмельницьке шосе, як це зображено на малюнку під номером два.

Це дозволить розвантажити вулицю Чехова та дасть можливість альтернативного шляху до найбільшого спального району міста. Звісно реалізовувати у декілька черг. Першочергово це до вулиці Нігинське шосе.

Третє місце

Малюнок під номером три
Малюнок під номером три

Все той же район міста за залізничною колією. Вулиця Матросова закінчується біля підприємства ТОВ “ЛМВ-33”, але за генпланом має бути продовжена та з’єднана зі вулицею в селі Кам’янка. Зараз досить активно забудовується ця територія, як малоповерховими будинками так і багатоповерховими, наприклад Нова Будова-2. А тому важливість розподілу потоків транспорту і доступність стають досить актуальними. Другим етапом покращення дорожнього сполучення має бути продовження вулиці Вокзальна зі військового містечка.

Четверте місце

Малюнок під номером чотири
Малюнок під номером чотири

Тут слід за асфальтувати відразу декілька вулиць. По-перше вулицю Харченка, далі вулицю Кулика до вулиці Панівецької. Можливість без проблем проїхати цими вулицями має покращити сполучення зі селищем Сакзаводу, який через погану мережу доріг, виглядає відірваним від міста.

П’яте місце

Малюнок під номером п'ять
Малюнок під номером п’ять

Це дорога, яка вела б зі вулиці Ценського до вулиці Устим Кармелюка. Саме зараз йде забудова колишнього поля цукрозаводу, та й самого заводу, від якого майже нічого не залишилось. Другим етапом цієї дороги могло б бути продовження її аж до проспекту Грушевського, хоч цей варіант майже не реальний тепер через те що територію під дорогу уже розділено під гаражний кооператив.

Звісно до рейтингу не потрапило багато доріг міста, які б хотілось, щоб були за асфальтованими чи за брукованими. Наприклад вулиця Гунська, не до кінця має тверде покриття до проспекту Грушевського, але досить часто з’являлась інформація, як тільки буде завершено забудова району, вулицю мають добудувати, будемо надіятись так і буде.

Висновок

Частково вирішити питання по деяким дорогам зі списку можливо за рахунок додаткових фінансових ресурсів, у тому числі низьковідсоткових кредитів міжнародних фінансових організацій, наприклад постійні партнери України – Європейський банк реконструкцій та розвитку, а також Європейський інвестиційний банк, які вже давно реалізовують інфраструктурні проєкти на автомобільних дорогах загального користування державного значення, вже висловили свою готовність до надання фінансування обласним державним адміністраціям для відновлення та покращення мережі місцевих доріг.

Наприклад місто успішно потрапило до проєкту “Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України”. За ним передбачається, що в місті з’являться нові перехрестя, сучасні зупинки, обладнані wi-fi, інтерактивні табло та інтелектуальні системи управління дорожнім рухом.

Проєкт "Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України”
Проєкт “Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України”

Такі заходи в результаті мають зробити дороги більш безпечними, зокрема зменшити кількість аварій, травм та смертей в ДТП. Загалом очікується, що мешканці міста зможуть безпечно їздити на велосипедах, ходити пішки, менше користуватимуться приватним транспортом, а громадського не доведеться чекати довго.

48689768